måndag 3 september 2012

Nu börjar hösten

Nu är det höst:)

Slut på sommaren och så kan livet börja om igen i ny skepnad. Jag älskar nystarter i alla former, det är så behändigt. Man tar till sig det som funkade och det som inte funkade, väljer en bana att följa och sätter nya mål, tar nya tag och kör igång. Man tar med sig tidigare erfarenheter och blickar framåt.
Och det bästa är ju att det går att applicera till det mesta här i livet.

För mig kommer det att handla om att äta rätt och att röra på mig mer. Det jag tar med mig är att jag inte ska rivstarta utan ta det lite lugnt i början. Före sommaren började jag med stavgång kanske lite för starkt och fick en inflammation i axeln. Mjukt i början alltså.

Mellan hade gjort middagen när jag kom hem. Hur underbart som helst att bara sätta sig till bords och äta. Gullunge. Undrar om jag kan få henne till att göra detta till något regelbundet?? Pasta och köttfärssås. Inte illa.

Jag planerar redan nu hur jag ska planera nästa månads lön efter att ha fått reda på hur mycket provision jag ska få :) Trevliga bekymmer. Fast det är klart, det ska ju skattas förstås. Men det passar ju bra inför höstens inköp. Vinterjacka och några jeans är det som blir ett måste.

Nu är det dags att lägga Lillkillen, sedan ska jag och Sambo gå ut på stavgång. Perfekt höstväder är det dessutom. Ha en skön kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar