tisdag 9 oktober 2012

Det som ryker först är ju bloggen :)

Jag har ju inte alls haft tid att blogga det senaste.
Ibland känner jag att jag måste komma igång, men så bestämde jag mig för att inte alls göra det förrän jag själv kände att jag hade ork och lust. Den stunden är nu.

Eftersom det handlar om ett livspussel i allra högsta grad så är det kanske inte så konstigt att man får prioritera sitt IRL-liv före bloggandet. Fast det är ju klart att man saknar att inte kunna förmedla sig ibland. Jag saknar dessutom en smartphone, man måste ju ha bilder när man bloggar ju.

Så vad har då hänt den senaste tiden?
I förra veckan var det operation av myomer på livmodern. Infektion på det = dubbla penicillinkurer. Oj vad trött man blir av det. Det var lite oväntat faktiskt.

Det har varit mycket bak och äpplemoskokning i takt med att äppleträdet blivit allt mer fullt av äpplen. Inte så många svamppromenader som man hade kunnat önska, men jag fick en sista promenad för nån vecka sen. Hittade inte så mycket men det var så himla skönt att bara vara ute i skogen. Underbart.

Vi har gjort i ordning Lillkillens rum. Han fyller snart år och vi tänkte att det var dags att byta ut de rosa väggarna med prinsessor innan kalaset.

Sen har det varit en del jobb där emellan. Augusti var bra och September likaså. Bra med provision när man får några extra tusenlappar i lönekuvertet :) Den här månaden är jag med i coachgruppen för att finslipa säljet och tiderna så att jag får fortsatt provision varje månad men även så jag får topplistetillägget varje månad. Man vill ju inte bara vara bra. Man vill ju vara bäst!
Eller är det bara jag :)

Nu är äpplekakan klar så nu är det dags för laxen att åka in i ugnen. Snart dags att äta lite middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar