fredag 12 oktober 2012

Magsjuka, städning och hem till gården

Mellan är hemma med magsjuka, men är i princip frisk. Det var ett kort anfall i går kväll bara så det känns ju bra om man nu skulle bli smittad. Hoppas hoppas inte.

Stora hade inga lektioner så hon har städet badrummet här hemma, medan jag har damsugit och moppat huset. I morgon ska hon vara på skolan för de har öppet hus för niondeklassarna som ska börja fundera på sina gymnasieval.

Snart dags att åka till jobbet men först är det dags att kolla in dagens avsnitt av Emmerdale, eller hem till gården som det går under här i Sverige. Har fortsatt kolla på det efter åren i Storbritannien. Ett perfekt program att kolla på när man är ledig eller är hemma sjuk. Tycker jag =)

Nu har vi delat ut inbjudningarna till Lillkillens kalas. Hoppas att alla kan komma. Lillkillen kommer att älska att ha kompisarna här o busa och stoja i två timmar. Korv med bröd och fiskedamm är ju ett måste men jag undrar om man ska ha glass eller tårta. Kanske glass med god strössel eller marshmallows. Japp, det får det bli.

I morgon är det dags för Knatteskutt igen. De hade äntligen bytt ledare efter en katastrofal början med två amatörer som inte på någon nivå kunde prata med barn och som dessutom hade noll koll på vad de skulle göra och hur det skulle genomföras. Jag var rasande när jag kom hem men sambo fick lugna ner míg och tyckte att så illa kunde det ju inte vara. Därefter kom ett mailutskick med frågor om vad man tyckte och eftersom den kom till sambons mail kom jag mig inte för att säga vad jag tyckte trots att jag verkligen var irriterad över kvaliteten. Så jag blev lite glad när det sedan kom ett mail om att de lyssnat på all kritik och hade bytt ledare. Och vilka ledare sedan. Två käcka tjejer som hade underbar hand med barn och som hade koll på allt. Precis lagom på på Lillkillen som är så blyg med okända. De kom fram lite då och då för att visa att de såg honom men backade och propsade inte utan berömde när han vågade ta del av lekarna. Hoppas på fler framsteg i morgon.

O nu - Emmerdale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar