onsdag 10 oktober 2012

Vinterkläder

Vaknade upp till en vit gräsmatta. Även om det inte var snö utan bara frost betyder det ändå att nu är vintern snart här med kyla och mörker. Fast man kan ju klä på sig och det är ju faktiskt hur mysigt som helst med tända ljus på kvällarna.
Vi har ju dessutom en öppen spis man kan elda i för att öka mysfaktorn och blir det riktigt eländigt kan man ju basta, så det känns inte som om man kan klaga precis.

Ska bara hitta en vinterjacka att ha på mig så får vintern komma med snö och allt. Jag ÄLSKAR snö.

Kom på att en sak har hänt sedan sist. Min systerdotter har blivit mamma. Min syster blev mormor!!!
Den lilla tösen ska heta Amanda och är hur söt som helst. Fast jag har bara sett henne på bild än. De bor i Skåne så det är en liten bit bort.

Jag har börjat med julförberedelserna - eller jag, jag har pratat med mamma om jullunch. Tänkte att det kanske blir söndagen den 23:e i år. Eller känns det för nära julen? Svärföräldrarna kommer ju ner den 21 så jag tänkte att det vore bra med en dag emellan där så de hinner vila upp sig.

Tjejerna är inte hemma till jul. Visst är det tråkigt. Jag vill så gärna att de ska vara hemma. Mina barn..... På jul vill man ju verkligen att alla ska vara hemma, eller hur? Men jag har väl tid att förbereda mig på det. Det är ju över två månader kvar. Först kommer Lillkillens födelsedag. En vecka kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar