lördag 13 oktober 2012

Knatteskutt

Idag har vi varit på Knatteskutt, jag o Lillkillen.
Det gick alldeles utmärkt. I början ville han inte vara med fast jag sa att jag kunde vara med.
Sen ville han klättra för sig själv i ett hörn långt bort från de andra barnen och då sa jag att då gick jag till omklädningsrummet och pratade med de andra mammorna och det gick hur bra som helst. Han hade klättrat en stund för sig själv och sedan hade han varit med i lekarna tillsammans med de andra barnen. Toppen. Gissa om han fick beröm efteråt för att han varit så duktig.

Efter det åkte vi till Storas skola där de hade öppet hus för niondeklassarna och deras familjer. Vi gick runt och tittade på klassrum och olika musikstudios osv. I en inspelningsstudio hade de trumset och ett helt gäng gitarrer. Han ville se vad som fanns i en låda med percussions så jag lyfte upp honom.  - Åh, en gurka, utbrast han. Jag visste inte att han kände till till men visst de kan ju ha haft ett sånt på dagis. Sen pekar han till en hylla. - Kolla mamma, en bläckblås! Där stod en trumpet. Hade han sagt trumpet hade det väl varit en sak, men bleckblås. Trodde man fick lära sig sånt i mellanstadiet. Vad får de lära sig på dagis egentligen? Imponerad.

Efter det blev det en snabb fika på mitt jobb. Lillkillen ville se hur det ser ut på insidan efter att ha varit med och släppt av mig ett flertal gånger. Jag sitter inte i den vanliga lokalen medan vi väntar på ljuddämpande plattor som ska installeras, så det var kul att se lite folk som man inte brukar se.

Så en snabb tur till Ica Maxi för att köpa lördagsgodis och sedan hem igen.

Ikväll blir det Spaghetti Bolognese, allas favorit. Synd bara att jag inte kan ta ett glas rött till det. Dumma penicillin! Fast bra att man blir frisk så klart.

Nu har Stora och hennes pojkvän varit tillsammans i ett år. Stort grattis till de båda!
Skrev på facebook och fick snabbt ett samtal på mobilen. Det är inte idag....
Nä jag vet det men det var nu jag tänkte på det och det var ju bättre att skriva en dag för tidigt än att glömma av tyckte jag. Det skulle ha blivit en hotellnatt för de unga tu men tyvärr får det bli en annan gång.

Äh, kanske dags att byta lite tvätt i tvättmaskinen. IRL kallar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar