torsdag 11 oktober 2012

Huvudet sitter i alla fall fast

Häromdan när jag i sambon tittade på tv'n var det nån reklam om nån som hade glömt ta ut mobilen ur kläderna så den åkte med i tvättmaskinen. Min sambo kom på hur osannolikt det ändå var att jag INTE hade hunnit göra detta än. På nåt plan måste jag ju ändå hålla med honom. Igår kom jag hem utan mobilen. Hade stressat till det lite för mycket när jag lämnade jobbet och förmodligen blev den kvar på skrivbordet. Lite irriterande när man inte ska dit förrän senare idag men jag skickade i alla fall iväg ett mail till en som sitter vid skrivbordet intill så jag hoppas att nån hittar den.
Den är ju gammal som gatan men man vill ju inte att nån börjar ringa till Kina på den för den skull.

Hoppa över detta stycke om du är känslig..
Läste för övrigt på Facebook att det var ovanligt kallt i morse. Tydligen var det -5,6. Kanske inte så konstigt då att Mellan kom in och frågade efter vantar innan hon gick till skolan. Igår hade jag läst att det var kallt men när jag gick iväg kl ett var det inte alls så kallt. Men eftersom jag slutar vid tio på kvällen tänkte jag att det var bäst att ta på sig ändå. Fick strippa av på bussen för jag höll på att dö av värmeslag. Fast jag är ju alltid varm. Fetma eller klimateriet. Jag hoppas på klimateriet. Efter trettio år med mens känner jag att det vore skönt att slippa all sån skit. Va fasen. Hade killarna fått barn tror jag inte alls att det hade varit så kladdigt som det är idag. En förändring på gång kanske???
Hade vart en perfekt valvinnare för partiet som hade tagit med det i sitt partiprogram.

I övrigt strålar solen och jag fokuserar på att idag och imorgon är de sista dagarna den här månaden som jag jobbar kväll. SKÖÖÖNT!

Nästa vecka fyller Lillkillen 5 år och det är föräldrarmöte på dagis. Jag hade anmält mig men nu har jag bestämt mig för att inte gå i alla fall. Det är sällan så viktig information att man inte kan ta det vid annat tillfälle och han blir ju bara 5 år en gång sägs det. Sambon har i uppdrag att printa ut inbjdningarna till kalaset nästa lördag. Det blir kul med en hel drös vilda barn som bara springer runt i huset o hojtar för glatta livet. Då har jag i alla fall ätit klart penicillinkuren så jag kan ta ett lugnand glas vin ifall det skulle behövas :)
Vi måste göra klart de sista detaljerna på Lillkillens rum också. Vi har köpt lego-stickers till tapeterna som ska upp. Det kommer att bli jättebra. Lovar att lägga upp före- och efterbilder.

Så här när det börjar bli kallt väljer jag att tänka tillbaka till sommarens värme.
Detta är Lillkillen på vår roadtrip på väg upp till Norrland i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar