söndag 14 oktober 2012

Pain fades - Glory lasts forever

Min söndagsmorgon började kanske lite tidigt strax efter klockan sju med att Lillkillen ville gosa, men mysigt var det. Jag satte på TV'n och gjorde frukost åt honom och kröp tillbaka ner i sängen, men som vanligt kan jag ju inte somna om...
Jag quizzade lite på QuizMe innan jag gick upp och satte på kaffet. En snabb promenad i regnet med vovven, hämtade in morgontidningen, kokade lite ägg. Lugnt och mysig start på dagen.

Funderar på vad jag ska hitta på för nytta idag. Kanske lite tvätt men funderar på om jag inte ska ta och göra rent i kylskåpen. Känns ju bra att göra nån nytta men man vill ju inte för all del inte hitta på nånting för ansträngande en sån här skön söndag.

Idag ska jag o Lillkillen gå på Söndagsskola. Jag tror att det är det som är tänkt i alla fall. Fick en inbjudan från kyrkan så vi tänkte gå dit och se hur det verkar. Jag gick själv på söndagsskola när jag var liten. Kommer ihåg med lite svagt som ett ljust minne med mycket sagoberättande.
Jag är väl lite småreligös fast jag har aldrig egentligen uppfostrat barnen särskilt religöst men om barnen får lite influenser av att kärlek och vänlighet är viktigt så tycker jag inte att det gör någon skada. Försöker använda devisen - Är det sant? Är det snällt? Är det nödvändigt innan jag säger något. Snällhet är bra. Kommer att tänka på en bra bok jag läst av Stefan Einhorn, Konsten att vara snäll. Har du inte läst den? Gör det!

Nu är det dags att börja med invägning med nya fettvågen. En sån där som mäter fett o muskler skelett o lite annat. Fast man ska väl inte väga efter morgonkaffet men nu får det bli så.
Har tre dagar kvar med penicillinet men jag kan ju i alla fall börja äta ordentligt med tanke på att jag gick med i Viktväktarna för en månad sen. Sen dess har jag inte varit tillbaka så det har varit lite svårt att motivera sig kan man ju säga med operation, föräldrarmöten, penicillin och arbete kvällstid. Fast när sambon vill få med en på lite viktnedgång är det ju faktiskt bara att ta sig i kragen och köra.
Såg några minuter av nåt program när sambon zappade igår och hörde en fras som jag genast älskade - Pain fades, Glory stays forever.
Funderar på att måla det på väggen nere i gymmet. Det ska bli mitt nya livsord när jag tränar.
På onsdag börjar träningen. Tagga!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar