tisdag 16 oktober 2012

Födelsedag

Idag fyller Lillkillen 5 år. Han var så söt när vi väckte honom i morse. Han fick lite lego att öppna innan det var dags att gå till dagis och så blev det lite kramkalas innan jag fick sticka till jobbet.
- Mamma, du får min första femårskram.
Mmmm, sånt värmer hjärtat.

Hade några saker på jobbet som gick väldigt bra på jobbet idag och sånt är ju alltid tacksamt. Vi har såna som ringer och spökbeställer rum och ger betyg på de som bokar. Jag fick 100% på deras checklista och fick dessutom betyget "far beyond expectation" och det var ju inte helt fel =)

Jag och Mellan har satt upp solsystemet på Lillkillens vägg. Vi hade beställt på nätet dekaler att fästa på tapeten. Det följde med raketer också men de får han sätta upp själv.
Visar lite bilder senare. Nu ska vi käka lite födelsedagsmat. Lillkillen fick bestämma själv och det blev hamburgare. Vi sa att han fick välja vad han ville och först blev det pizza. Jag föreslog tacos eftersom jag vet att det är en favorit men fick till svar att det är ju inte fredag.
Försökte med att man kan äta vad man vill på sin födelsedag men det tyckte han inte var helt ok tydligen. Ja ja, bara han är nöjd.

Kommer ihåg en gång när tjejerna var små och det var min födelsedag. Då skulle de få välja födelsedagsmiddag. Vad glada de blev. Och vad förvånad jag blev när de valde flingor och mjölk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar