fredag 19 oktober 2012

Trött

Hur blev det i morse. Uppfriskande promenad. My ass!!!!!
 
Jag vaknade av och till hela natten och undrade om jag hade försovit mig. Hatar när det händer.
Första gången var klockan inte ens midnatt... När klockan var fem hade jag varit vaken halva natten och jag bestämde mig för att sova en timme till. Tyvärr funkade det inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig för jag vaknade kanske sju åtta gången den timmen också.
 
Så här sitter jag och väntar på att klockan ska ticka och jag ska få gå hem och vila hela helgen.
Ha ha, I wish. Kalas både på lördag och söndag. Barnkalas på lördag och släktkalas på söndag.
 
Sambon kom med en bra idé. På barnkalaset skippar vi fiskdammen och kör lite fångarna på fortet-stuk.
Barnen får börja med att smälla ballonger och i en av ballongerna finns en ledtråd, sedan följer ledtråd på ledtråd innan barnen får en nyckel till att öppna en "skattkista" med godispåsar. Visst är det en toppenidé. Vill bara säga att det är samma idé som jag hade förra året men som samma sambo dissade... Skojar inte. Har utprintade ledtrådar kvar som jag kan använda. Samt påpeka detta med att han återanvänder mina idéer.
Det är nämligen inte första gången.
 
När vi flyttade in i huset märkte vi att TV-tittandet i tjejernas TV-rum störde resten av huset. Jag nämnde att vi borde bygga upp en liten vägg i den öppna trappan så att det skulle dämpas. Inte en bra idé tyckte sambon. Fast i förra veckan kom han med precis samma förslag... Fast efter en stund ( när jag påpekat att jag hade kommit med samma idé förra året och att han dissat den) kom han på att det var en dålig idé. Jag frågar mig fortfarande om det skulle varit en dålig idé om jag inte hade sagt nåt???
 
När vi flyttade in hade Lillkillen rosa tapeter med prinsessor i sitt rum och jag föreslog att vi kunde måla om med en gång och tapetsera senare. Det var inte en bra idé tyckte sambon.
Vi har nu precis målat över samma prinsesstapeter i Lillkillens rum. Vem föreslog det? Sambon förstås.
 
Ska det vara så här? Man föreslår nåt käckt och det måste gå minst ett år och tanken snurrar runt i herrhjärnan och ploppar sedan ut som ett eget förslag =)  Män!!!
 
Nu till en jättetrevlig överraskning. På söndag kommer syrran tillsammans med familjen inklusive Evelina och hennes nya bebis Amanda. Åh vad kul att få se det lilla underverket. Tjejerna hemma kommer att bli överlyckliga.
 
Ja, nu är det snart dags att äta lite lunch. Har varit duktig idag med maten i alla fall även om jag inte har tränat. Ska försöka att vara så duktig som möjligt med tanke på helgens planer.
 
Kram på er!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar