söndag 13 januari 2013

Reflektioner

Igår var det dop för söta lilla Amanda! Vilken sötnos hon är. Inte en gång var hon missnöjd utan hon sken som en sol under både dop och dopfika. Smörgåstårta och vanlig tårta och en massa kakor. Lördagsgodis och ostbollar på det så kan ni förstå att jag gick upp ett halv kilo :)

Idag hade jag tänkt att baka kanelbullar med Lillkillen men jag får väl hålla mig till att äta en helt enkelt... Nybakad bulle med ett glas mjölk är inte så dumt eller hur??

Men det är dags att fortsätta med knotet i alla fall för jag är ju ändå rätt så glad över att ha gått ner 10 cm runt magen de två senaste veckorna och jag blir gärna lite mindre ändå.

Jag har varit väldigt trött den här veckan och den veckan som kommer måste jag vara duktigare på att gå och lägga mig och ta hand om mig själv. Allt faller när man är trött har jag märkt.

En annan sak som jag reflekterat över är att jag nu har varit på "nya" jobbet i ett år. I början hade jag svårt att vänja mig och kan väl erkänna att jag många gånger ångrade att jag sa upp mig från ett jobb där jag tjänade 10 000 mer i lön varje månad. Men nu har något hänt. Jag trivs faktiskt riktigt bra. Jag har roligt på jobbet och det är värt mer än pengar kan jag lova. Nu jobbar jag ju inte deltid som jag gjorde i början och med provosion på det får jag ut mer än vad jag gjorde på förra stället.

Men det går ju inte komma ifrån att jag inte gick så mycket till ett nytt jobb, som jag gick från ett annat. Här blir man uppskattad för vad man gör inte för vad ens kollegor inte gör. Och det är mycket bättre för självkänslan kan jag tala om :)

Neej nu blir det lite repriser för min del, Hem till gården och kanske Stjärnorna på slottet. Jag har aldrig tittat på det förut annat än fem minuter för vem vill titta på griniga självupptagna gubbar som Börje Ahlstedt osv. Men de som är med i år verkar vara riktigt trevliga människor och jag ser helst trevliga människor på tv. Faktiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar