måndag 20 augusti 2012

Börja veckan i lugn och ro

Måndag morgon, finns det nåt bättre?

Visst är det skönt med helg om man är ledig, men när måndagen börjar, börjar livet om på nytt. Nya möjligheter som följd av att man kommer in i vardagens rutiner. Rutiner är ju bra för man kan lägga energi på annat än att se till att få ihop allting. Man slipper kanske koncentrera sig på mindre detaljer och kan styra lite med ryggmärgen och lägga fokus på annat i livet än att planera dagens upplägg.
Jag älskar rutiner. Och jag älskar nya möjligheter. Alltså älskar jag måndagar.

Stora börjar sent idag så jag har lite sällskap här hemma. Idag ska de få egna datorer på skolan så det är ju såklart lite extra spännande att åka till skolan då. Det kunde hon behöva efter hennes egna dator gått sönder. Man ska visst inte ha laptops liggande på golvet. Nån kan visst trampa på dem då.... Lite tråkigt när mamma inte hunnit betala för hela datorn bara. Smällar man får ta i livet. Så är det bara :)

Jag har verkligen haft en underbar helg, kanske är det lättare att älska måndagar då?
I lördags var jag äntligen iväg och lämnade in min och Mellans mobiler på lagning. Handlade och förberedde lite efterätt till kvällens middag. Jordgubbspanacotta, som naturligtvis inte stelnade på fem timmar när det stod tre timmar i receptet, dagen efter däremot var de perfekta. VARFÖR?

Syrran, hennes man och hennes höggravida dotter kom på middag och stannade över allihop. Vi satt och pratade och lyssnade på gamla godingar. Tack Spotify! Några hann ta ett bad men vädret var inte rikigt toppen på lördagen så som det var dan efter. På söndagen var vädret strålande, fast förstås inte förrän syrran o Co hade åkt hem men ändå. I strålande solsken slet Sambon med de tunga stenplattorna till den lilla uteplatsen. Sen badade vi. Till och med jag.

Nu börjar det bli dags att göra sig i ordning för jobb och vardagen igen. På't igen bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar