söndag 25 november 2012

En vecka kvar

Vaknar av Lillkillen som har värsta avgrundshostan. Stackaren :(
Det var ju kalas igår på 4H-gården på Hässleholmen, det blev väl en god cocktail av ballonger, barn och bakterier. Lillkillen hade i alla fall hur kul som helst. Barnen klappade djuren, red på hästen och lekte dansstopp i två fantastiska timmar. Tack Ulle!!

Igår kväll gjorde jag en potatisgratäng med fläskfilé i gräddsås med senap. Det var riktigt gott med ett glas rött till. Fast vi orkade inte äta så mycket så det får bli dagens lunch också. Eller kanske matlådor för resten av veckan.

Senare idag åker vi till Stenkullen till kära mor och käre plastpappa som fyller år idag. Med hela familjen. Det var verkligen länge sen vi åkte alla fem någonstans. Roligt när man är alla tillsammans tycker jag. Kul att träffa lite av övriga familjen också. Igår fick jag reda på att min farbror och faster kommer på jullunchen också. Trevligt trevligt.

Det påminner mig om att jag måste gå ner i pannrummet och kolla till glöggen. Hoppas att den myser till sig som den ska. Jag har ingen som helst aning om hur man ser det men det ger sig väl. Många veckor kvar till jullunchen men bara en vecka kvar till första advent och underbara julmånaden. På lördag blir det juldekoration och pepparkaksbakning. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar