söndag 4 november 2012

Söndagen vaknar

90 v sju på morgonen går jag o Lillkillen upp efter att han har krypit upp i sängen för lite gos. Har han inte sovit med oss måste han ju få lite kärlek. Han är för go.
Det första han gjorde var att hämta leksakskatalogerna som kom i brevlådan igår. Så här en fyrtio minuter senare sitter han fortfarande och bläddrar i dem. Tänk att leksakskataloger kan vara så spännande?? Jag kommer själv ihåg att jag tyckte att det var så fascinerande att sitta och drömma och önska när jag var liten. Magiskt.

Vi var på kyrkogården igår kväll och Lillkillen tyckte att det var spännande och fint, men lite läskigt. Det hela är ju väldigt abstrakt för hans del förstås. Det är så mycket att ta in, men jag hoppas att han i alla fall inte känner att kyrkogårdar bara är läskiga utan att de betyder lite mer.

Igår kollade jag på Så Mycket Bättre. Fast förra veckans avsnitt. Vi kollade väl på nåt annat när det gick. Men herrejösses, är det bara jag som inte har kolla på vilka dessa människor är? Sylvia Vrethammar? Olle nåt, Maja nåt. Var det nåt som hände på 90-talet? Ja, kanske inte Sylvia Vrethammar då... Det roligaste på hela avsnittet var nog när Pugh fick Darin att prata med sin son som hade Darin som idol. Kul.

Dags att hoppa i duschen för snart är det dags att åka till jobbet. Lillkillen och Sambon ska åka till Göteborg och Jula för att fixa lite hemma. De skulle nog göra lite jobb hemma hos mamma också. Nåt om utelyktor som inte lyser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar