söndag 2 december 2012

Första advent

Jag vaknade halv sju och smög upp så jag inte skulle väcka resten av familjen. Gick ner i tvättstugan och strök några dukar som jag inte orkat med igår. Så nu finns det duk under adventsljusstaken i köket :) Mysigt att få äta adventsfrukost med familjen även om den som vanligt är lite decimerad på helgen. Stora är hos pojkvännen och Mellan är hos sin pappa.

Vet ni, jag älskar jul. Visst är det roligt att göra fint i huset, att pyssla och baka? Jag är den första att erkänna att det kan bli en väldigt massa stress under december. Allt ska vara klart och allt ska vara perfekt till julafton. Själv vaknade jag ju halv fem igår och låg i timmar och tänkte på allt jag skulle fixa innan vår årliga jullunch för släkt och vänner. Men det är nåt annat som vi gör som vi inte är så bra på att göra resten av året och kanske är det det som är det bästa med julen.
Vi stannar upp och njuter av tillvaron på ett helt annat sätt än vad vi gör resten av året. Tänk om man kunde vara lite mer mys och pysselbenägen resten av året. Det ska bli mitt nyårslöfte. Njuta mer.

Kanske är det därför julgranen redan står klädd i vardagsrummet? Nu kör vi plastgran för jag är allergisk mot vanlig men varför vänta till sista stunden. Hela december är som en enda lång julafton för mig och jag njuter i fulla drag av allt julmys runt omkring mig. Kanske är det så att man laddar batteriet för resten av året.

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar