onsdag 5 december 2012

Vilken dag! - igår..

Jag började dagen med att skotta halv sju på morgonen. Då hade jag skottat två gånger kvällen innan men snöguden ville annorlunda. Fast gårdagen var lite lugnare på den fronten i alla fall. Bara lite snö hade fallit när jag kom hem. Bara det håller sig kallt nu så det inte blir slaskigt är jag nöjd.

När jag skulle gå hemifrån i går morse sprang jag ett tag fram och tillbaka med min mobil och eftersom jag alltid förlägger saker så kom jag på den käcka idén när jag sprang genom hallen att lägga telefonen i min jackficka så att jag skulle få med den till jobbet. Annars hade jag så lätt kunna lägga den på köksbordet och glömt den. Inte idag.

Så när jag skulle gå satte jag på mig Storas jacka av misstag. Tog av mig den och satte på min egen. Sambon skjutsade mig till jobbet på grund av all snö, det tog fyrtiofem minuter mot vanliga femton.
När jag väl kom till jobbet hittade jag inte min mobil. Det var ju i Storas jacka jag lagt mobilen. Inte min. Supersnälla Mathias lät mig sms:a med Stora tusen gånger så vi kunde bestämma möte. Jag gick över till henne på lunchen så jag fick min telefon.
Bra koordinetat som vanligt :)

Sambon hämtade mig även från jobbet. Det blev hämtmat och sedan var han tvungen att lösa nåt akut på jobbet, men det tog som tur inte så lång tid. Sen blev det tv resten av kvällen. Med ett avbrott för att sätta upp årets coolaste tillskott. En vit julgran med röd ljusslinga. Står i vardagsrummet där nere och ser himla fräck ut.
Me like

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar