måndag 10 december 2012

Snö snö snö

Sitter på jobbet och tittar ut genom fönstret. Det ringer inte så mycket så nu sitter jag och tittar på all snö som faller här i Borås.
Mysigt. Jag har ju min fantastiska vinterjacka så det kan vara hur mycket vinter det vill faktiskt.
Måste erkänna att jag är lite nöjd med att sambon tvingade ut mig till Knalleland för att handla för det hade varit lagom kul att gå och frysa i detta väder.
 
Den här veckan är det dags att göra köttbullar och julgodis. Funderar på om jag ska baka bröd i förväg eller inte. Det är väl trevligare att bjuda på när det är nybakat förstås. Om jag bara gör det mesta andra i förväg så borde det väl inte vara så himla jobbigt. Skinkan och laxen kan man göra dagen innan. Även såsen till laxen. Koka ägg går ju också att göra i förväg. Så det som jag absolut måste göra samma dag är att koka potatis, göra omelett med svampstuvning och baka bröd. Ja, och steka köttbullar och prinskorvar förstås men det blir ju just före servering så det är inte nåt avancerat :)
 
Måste bara nämna en gullig sak som Lillkillen sa i helgen. Vi var på Ica och handlade och han ville inte stå i kö så han gick och satte sig på en bänk på andra sidan kassorna. Där satt en lite pojke redan och de började prata. Nu var den andra pojken lite längre än Lillkillen och han trodde därför att han var äldre, han gick säkert i skolan redan. Han är nog sex år sa han först. Men sen ångrade han sig.
Han är nog halv sex :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar