tisdag 14 januari 2014

Promenader är det nya

Promenader på lunchen och promenader på kvällen. Det är mitt nya liv.  Skönt att slippa vara så styrd av TV'n hela tiden. Och tänk att jag kunde bryta det beroendet till slut. Väldigt skönt.

Igår blev promenaden lite längre än vad vi tänkt.  Jag hade sambons varseljacka eftersom det var så kallt.  Brukar köra varselväst över en lite tunnare jacka men det var så himla kallt igår. Eftersom jag tänkte ta en tur förbi bankomaten och ta ut lite pengar stoppade jag bankkortet och mobilen löst i fickan.  Plånboken kändes alldeles för stor.

Fast fanns Visakortet kvar när vi kom fram 3 kilometer senare? Nej, förstås inte! Så det var bara att traska hela vägen tillbaka med ögonen klistrade på vägen.  Var hittade vi kortet? Utanför grannen. Jag hade ju tagit ut mobilen för att slå på Runkeeper!!

Ja ja. Man får ju vara glad för att man hittat kortet förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar