lördag 18 januari 2014

Det går åt rätt håll nu

Dagen började med att Lillkillen vaknade alldeles för tidigt. Klockan var inte ens halv sju. Så var det dags för alla mediciner.  Vi var på vårdcentralen igår och flytande Bricanyl för förkylningshostan blev Airomir,  Giona, Betapred, Mollipect och mer flytande Bricanyl.

Det var lite trixigt att få honom att blåsa ut och suga in luft på rätt sätt. Mollipect smakade apa så vi fick muta med lite coca cola igår men idag gick det bra med vatten. Han var verkligen sååå duktig. Så fort han får en förkylning ska vi med en gång starta cortisonbehandling och köra igång med Airomir.

Ja ja.bara att tugga i sig men jag kan inte hjälpa att jag blir lite upprörd över han får hjälp nu när jag i så många år (innan vi fick flytande Bricanyl för ca 1 och ett halvt år sedan) var hos läkarna när han blev förkyld. Från det att han var ett år har han haft denna hemska hosta vid förkylning. Ofta fick vi sitta med honom på nätterna så att han sov upprätt annars hostade han tills han kräktes.
Minns en särskild läkare som vi fick träffa flera gånger som aldrig ena lyssnade på hans lungor. Det är bara nyttigt för små barn att hosta var det enda utlåtandet man fick av honom. Jävla gubbe!

Jaja, ska sluta tjata om det utan istället skryta lite om hur bra det gick på spinningen idag. Jag kämpade mig igenom hela passet utan att sätta mig ner för att jag inte orkade eller för att jag kände av mina knän. Idag kände jag inte ens av knäna. Så det går att träna spinning med dåliga knän. Man måste bara ha lite tålamod. Det tog mig fem pass när jag mest suttit ner och inte haft något tungt motstånd men nu kan jag köra hela passet och sen kan jag börja lägga på lite mer motstånd.  Så kul.

Ett bytt pass är inbokat imorgon,  men först lite tv-mys med familjen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar