torsdag 16 januari 2014

Vab

Hemma med ett hostande barn.
Igår var det som vanligt utflykt med förskoleklassen för Lillkillen. Det var bara det att när jag hämtade honom från skolan var alla hans kläder blöta. Mycket riktigt började han att hosta på natten.
Nu så här på kvällen verkar det som han har lite feber också så han får stanna hemma imorgon också.

Känns lite konstigt att inte röra på mig alls idag. Jag brukar ju tillminstinge få en rask promenad på lunchen. Jag ville inte lämna Lillkillen hemma ensam så jag får nog ta en extra promenad imorgon istället med sambon.  Nu har jag redan blivit lite sofftrött :)

Känns bra med både mat och träning nu. Igår var jag på indoor walking för första gången med en kompis och i morse hade vågen lite trevligare siffror att presentera, 84.7. Förra veckan blev lite katastrofal i och med min pms och chokladbehovet blev för starkt. Så onsdag torsdag fredag var inte optimala ur en matsynpunkt. Jag körde pulver lördag och söndag för att bryta cirkeln och nu är jag tillbaka på banan igen. Egentligen ska jag bara väga lig på måndagar men jag kände att jag var tvungen att se att det gick i rätt riktning. I måndags stod vågen på 85.7 nämligen. Lite jobbigt när den visade 84.3 förra veckan.

Men men, ku ska jag inte älta utan visa den här bilden som visar rätt tydligt att även om maten inte riktigt var på topo så har jag i alla fall gjort något riktigt bra. Gått från en soffliggare till en som rör på kroppen -regelbundet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar