måndag 6 augusti 2012

Måndag måndag

Det blev inte cykling till jobbet idag.
Egentligen beror det nog på sambons bekymrade kommentar i går kväll att det skulle regna idag. Fast kanske ändå mer på nattens drömmar om kaos och elände på väg till jobbet. Vad många sådana drömmar jag har haft de senaste veckorna. Lite underligt faktiskt. Strax innan jag vaknade hade jag jobb som lastbilschaufför och på en verkligen supertrång väg fick jag möte med en långtradare som skulle vända och välte hela ekipaget. Då kände jag att jag gav upp och tog bussen istället.

Har haft en produktiv dag på jobbet och det är ju alltid kul. Självklart är det mycket att tänka på när det är prestationsbaserade bonusar men det innbär ju också att det gör saker lite roligare. Att man kan vara en sådan tävlingsmänniska, och tänk att jag faktiskt inte visste om att jag var det, fram till för ett par år sen.

Nu ska jag välja ny ljudbok att läsa i morgon. Några förslag?

Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar