onsdag 21 november 2012

Långt kvar?

Men ska jag aldrig bli frisk?
Vad jobbigt det känns att inte bli bättre. Har jag exceptionellt dåligt tålamod eller är jag sjukare än vanligt? Är det så här när man är gammal? Blir man sjukare då?

Äsch det tror jag väl förstås inte, men det känns verkligen hopplöst att inte bli bättre.
Ok, jag har inte feber längre, och inte så mycket hosta, men jag är fortfarande helt febrig i hjärnan om ni  vet vad jag menar. Jag har så ont i kroppen att jag inte vet vad jag ska göra av mig och känner mig yr och vansinnigt trött. Lite konstigt kanske med tanke på att det började med en helt vansinnig förkylning med feber, hosta och ingen röst alls. Kanske har jag fått nåt annat nu??

I vilket fall är det väldigt tråkigt att vara hemma. Tittar lite på TV-on-demand på förmiddagen och sedan sover jag. Sen väntar jag på att resten av familjen ska komma hem. Det blir liksom inte roligare än så. Idag när jag sov ringde det på hemtelefonen. Och visst var det en telefonförsäljare!!!! Fasen, sen gick det ju inte att somna om förstås.

Det som hänt idag är i alla fall att jag lagat mat. Kokat ris i riskokaren och gjort kyckling i ugnen är väl inte jättesvårt men jag är helt slut nu. Dags att titta på lite barn-tv med Lillkillen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar