måndag 30 juli 2012

Dags att gå till jobbet

Ska ta samma buss som Stora, men oj vad tidigt vi gick upp.
Var klar efter tjugo minuter men då var det 45 minuter innan det var dags att gå till bussen.

Tänkte bara dela med mig av en bild som liksom summerar sommaren. En dag som en del andra när Sambo jobbade på semestern åkte vi på Busplaneten i Umeå. Superkul tyckte Lillkillen.

När vi skulle åka tillbaka till svärföräldrarna hade vi punka på nya bilen. Typiskt! Jag tog fram alla grejer man behövde men det fattades något till ytterskruvarna, trodde jag... Och jag ville ju inte börja bända i grejer så jag bestämde mig för att ringa assistans. Det ingår ju så egentligen vet jag inte varför jag skulle byta själv?

Nu tryckte inte jag på specialknappen på bilen men men ringde manuellt. Det funkade lika bra. Dags för bärgningsbil. Till Lillkillens stora lycka. Han fick sitta i bärgningsbilen och kanske var det bättre än Busplaneten. Killen som bytte däcket fick inte bara en kram av Lillkillen, utan dessutom en puss. På armen, sådär i smyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar