onsdag 1 augusti 2012

Onsdagsrapport

Alltså, man vet inte riktigt vad man ska tro om denna sommaren. Soligt och regnigt om vartannat. I morse var det strålande solsken och nu väntar man på regnet igen.

Vilken lugn och skön morgon det har varit ändå. Gjorde kaffe och tittade på barnTV med Lillkillen. Scooby-Doo. Alltid Scooby-Doo. Tur att man numera kan välja vilka program man kan se och när. Dagens teknik är lite fantastisk i alla fall.

Har rensat lite bland pelargonerna och andra blommor som blev lite ledsna när vi var borta. Tomaterna och vinrankan har repat sig men förmodligen inte paprikorna. Det var liksom inte uppebart att vattna dem värmen tyckte varken Stora eller Mellan.... Jag valde att inte sms:a om det för man vill ju inte verka tjatig, men så såg de ju ut därefter när man kom hem sen :)
Alltid lär man sig något.

Jag jobbar idag fast kvällsskift så jag går på kl ett och jobbar till 22. Med en sån här skön start på dagen så gör det faktiskt inget. Man hinner ju göra en del saker som man ska göra på kontorstid men aldrig hinner när man jobbar. Som att ringa Mellans nya skola. Eller köpa nya stövlar till Lillkillen innan han börjar på dagis nästa vecka.

Förresten ville jag dela med mig av mina fina buskar i trädgården. Så här fina såg de ut i morse.


Fast det är sista året som de får stå mitt i gräsmattan. Nästa vår ska jag flytta dem till mitt "nya" land i hörnet. Säger "nya" för vi grävde ut det förra året och har fortfarande inte satt något där... Ibland har man fler ideer än man kan sortera igenom.

Nä om man skulle ta och få tummen ur och komma sig för att kontakta lite folk man inte träffat på alldeles för länge. Fikadags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar