fredag 3 augusti 2012

Snart helg!

Veckan har gått rätt så fort och snart är det dags för helg igen. Skönt. Och det kommer att bli skönare när klockan är tio ikväll och jag har slutat jobbet för den här veckan.

Det ringt på rätt bra under kvällarna den här veckan så det har inte varit helt förgäves att jobba kväll. Annars kan det vara lite tråkigt om man sitter sysslolös när man hade kunnat vara hemma istället.


Häromdan hann jag plocka nästan alla sista vinbär så till helgen blir det dags för att göra saft i nya Saftmajan. Ska bli spännande. Har aldrig gjort annat än att koka saft manuellt, men det bord eju vara enklare att använda en saftmaja där man kan göra allt i ett.

Det blir sista "helgen" för Stora som sommarjobbar innan det är dags för lite sommarlov innan gymnasiet börjar. Spännande tider. Hon ska läsa Teknisk linje med inriktning mot Arkitektur och det verkar ju vara nåt för nån som älskar matte och alltid har ritat i hela sitt liv. Vi får väl se om det blir som hon tänkt sig. Hoppas det :)

Kollar på sommarlovsmorgon med Lillkillen, fast egentligen sitter han mest och spelar spel på min telefon. Hans favorit är 100 Doors och det är fantastiskt vilket minne han har. Han har i princip lärt sig alla steg utantill och det är bara några få nivåer han inte klarar av på grund av att han inte kan röra fingrarna så snabbt som behövs.

Så hoppas jag att Mellan kommer hem eftersom jag inte träffat henne på flera veckor. Hon har verkligen farit runt hela sommaren, men det kanske är lika bra eftersom det blir till att koncentrera sig på skolarbetet när terminen börjar igen om några veckor.

Kanske borde jag gå ut och sätta mig på altanen nu när solen äntligen lyser igen. Den har ju inte synts till så mycket den här sommaren så kanske bäst att ta tillfället i akt. Om det bara vore så lätt att sitta still...

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar