onsdag 24 oktober 2012

En skön kväll i hemmets vrå

Lyckades i alla fall få till lite hederlig mat ikväll efter all glass under dagen.
Hittade ett recept på matklubben.se Lax med räkor. Serverades med ris och broccoli. Fast sambon hade redan ätit, Stora var hos pojkvännen, Mellan och hennes kompis hade snabbt ätit lite pannkakor innan de stack ner till kyrkan. Lillkillen ville naturligtvis också ha pannkakor när tjejerna fick det så den enda som åt lax med räkor var jag själv. Är det inte typiskt. Jag tog fram en äppelpaj ur frysen för jag var på sånt glatt humör. (upp o ner som en jojo, jag vet) men nu är jag så himla mätt efter middagen. Kanske ikväll.

Lillkillen var så himla söt för en stund sen. Han tittade ut ur vardagsrumsfönstret och ropade till mig att komma. - Skynda dig mamma, det är dö-vackert. Du måste kolla.
Det var solen som gick ner och färgade molnen lätt rosa.

En stund senare skulle det helst vara dö-mysigt när vi åt. Det räckte inte bara med ljuset jag tänt på bordet utan alla lampor måste vara släckta också. Kommer ihåg att jag själv hade samma önskemål när jag var liten och mamma förtvivlat sa att vi måste kunna se vad vi äter. Nu sa jag samma sak.
Livet är ett ekorrhjul. Så många gånger man som liten hävdar att man inte alls ska bli som sina föräldrar men trettio år senare säger man samma saker själv...

Nu är det snart dags att lägga Lillkillen, får göra nån slags bedömning om han ska stanna hemma i morgon med men jag tror nog att han kan gå till dagis i morgon. Får se om han inte hostar för mycket inatt bara. Sen ska jag mysa med mannen framför tv'n och bara slappna av. Det är jobbigt att vara hemma med en sjuk liten buskille hela dan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar