fredag 26 oktober 2012

Fredag kväll, underbaaart

Eftersom jag var på utvecklingssamtal i morse skulle jag jobba lite senare men jag kunde istället kompa hem en timme tidigare. Så underbart att komma hem lite tidigare. Inte ens en tur till Ica Maxi på en fredag eftermiddag för att handla inför middagen samt ställa sig och laga mat när klockan är sju på kvällen kunde få ner mitt humör. Känslan av sätta sig till bords med ljuset tänt och ha tagit en första tugga och tagit en klunk Pepsi Max. Då känner man att det här var verkligen värt en hel veckas arbete, för att verkligen njuta av att nu är det helg. Underbaaaart! Me like =)

Nu blir det till att betala lite räkningar och kolla läget på Fejjan medan killarna kollar AFV. Visst är det fredagsmys om alla är i samma rum??

I morgon blir det Knatteskutt med Lillkillen och sen ska jag kolla lite vinterjackor. Behöver verkligen införskaffa en snarast. Sen ska jag börja förbereda inför jullunchen 2012. Hade tänkt att göra egen glögg i år. Sambon tycker att jag är galen men man måste ju testa i alla fall. Man behöver ju inte dricka upp om det inte blir gott. Hade tänkt att testa GP's beprövade recept som verkar gå hem bland de som testat i alla fall. Här är receptet.

Det måste också planeras godistillverkningsdag med släkt o vänner. Har jag nämnt att jag är julgalen!!! Och pepparkakshus förstås. Vansinnigt viktigt.

Nej, dags att beblanda sig med resten av familjen och njuuta. Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar