onsdag 31 oktober 2012

Må bra

Efter att ha baklagat mig till sambon över att jag alltid är så trött och grinig och föreslagit att jag skulle ringa läkaren och fråga om jag ska ta "Happy Pills" igen (vilket han inte tyckte) Kom han igår kväll hem med tidningen Må Bra och Gerimax. Så i morse tog jag en Gerimax till morgongröten och packade ner tidningen i väskan på väg till jobbet.
Och jag har lusläst tidningen under dagen faktiskt. Inte så dumt så den kan jag nog tänka mig att köpa igen.
 
Jag har faktiskt planerat att registrera mig på Svenssons i morgon. För de som inte bor i Borås så är det ett Gym och Hälsocenter här i Borås. Jag tycker om att det inte bara är träning utan även att det är sån fokus på att må bra, och det känner jag att jag behöver mer än nåt annat faktiskt. Ikväll ska vi gå ut på en promenad efter att vi lagt Lillkillen. Det blir till att sätta på sig varselvästen och stövla ut. Det här är en aktivitet som jag uppskattar. Friskt luft, motion och tid ihop med sambon. Kan inte bli bättre.
 
På fredag ska Lillkillen ha en playdate med en liten kompis från dagis. Lilla Agnes. Fast han kan inte säga Agnes utan säger Agnus, men jag hoppas hon inte blir ledsen över det.
I våras var vi med honom hos en talpedagog och efter en viss förbättring som nu gått tillbaka kan det kanske vara dags att boka en ny tid. I och med att han höll på att lära sig att läsa och skriva så försvårade det för honom att han inte kunde uttala bokstäverna ordentligt men det värsta var ju att kompisarna på dagis inte förstod honom och skrattade åt honom. Detta har ju blivit mycket bättre, men jag tror nog att jag vill hjälpa honom så mycket som möjligt med språket nu sista året på dagis, så att det inte blir mer besvärligt för honom när han börjar skolan nästa höst.
 
Simma lugnt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar