fredag 2 november 2012

Shoppingdax

Jag hatar att shoppa, men idag fick jag i alla fall köpt ett par jeans. Tog en tur på Knalleland och var nog ut och in i alla affärer innan jag till slut hittade ett par som passade. Men är det inte hur jobbigt som helst när man tagit av sig ytterkläder, stövlar och jeans och så passar de inte. Bara till att palta på sig allt igen och gå till nästa affär och upprepa proseduren igen och igen och igen. Blä!

Lillkillen har en kompis här hemma idag. Just nu leker de med fiskespelet han fick i födelsedagspresent från kusin Gustaf. Rättning. Lillkillen har TVÅ kompisar. Det ringde på dörren och där stod Ludde som kom med kalasinbjudningar. Han var förstås också leksugen :)

Nu är det dags att börja tänka på maten. Måste ner i källaren och se vad som finns. Igår pratade vi om att skaffa matkasse. Ica har ju kassar som man kan hämta upp på väg hem från jobbet. Det ska vi nog testa. För flera år sen beställde jag mat på nätet via Ica som jag sen hämtade på väg hem från jobbet. Men då fick man ju pricka i en shoppinglista och jag kan förstå att det inte riktigt lönade sig. Att få färdiga recept och alla ingredienser låter som en dröm för mig. Dessutom blir det lättare att få de stora att laga till nåt när det redan är uttänkt vad man ska göra. Bara att följa receptet. Jag tycker om saker som gör vardagen lättare.

Nu är sambon på väg hem efter att ha varit o lunchat med en gammal kollega. Sushi. Vad jag är sugen på sushi. Eftersom sambon redan ätit o Mellan stannar kvar hos sin pappa en dag till så kan jag lika gärna göra mat till alla tre femåringar. Kanske äter Lillkillen lite grann om han får sällskap av kompisarna. Man kan ju alltid hoppas. Den senaste tiden har han ätit i princip ingenting. Ja idag åt han och Agnes fruktsallad och en bulle, men när det kommer till mat är det omöjligt att få i honom nån mat. Vi trixar och trugar och till slut har han ätit en kötbulle och kanske nästa dag en matsked pasta, men sen är det stopp. Det enda han äter utan att gnälla är en polarmacka till frukost. Ja han äter alltid sin macka hemma för han vägrar att äta frukost på dagis. Där varierar de ju så de inte får samma mat varje dag. Variation är ingenting som Lillkillen är förtjust i.....

Så nu gör jag lite spaghetti och köttbullar. Kan ju hoppas att han får i sig nåt i alla fall.

Ha en underbar fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar