måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!!!

Jag har haft en riktigt trevlig dag idag. Har planerat kvällens trerätters, kört Stora och Mellan till kompisar och Knalleland och handlat. Var på Ica Maxi men det mesta var ju slut där. Oxfilé fanns i minsta storlek tre kilo och jag kände att det var för mycket för mig och sambon :)

Tog en sväng till Ica City Knalleland och där var det inte på långa vägar lika kaotiskt som det var på Maxi. Dessutom märkte jag att flera saker som jag köpt på Maxi var billigare på City. Känns som om jag kommer att besöka City istället för Maxi i framtiden. Dessutom hade en massa oxfilé kvar. Hittade en jättefin bit som var väldigt mör och underbart god. Efter förrätten som var ostkaka på västerbotten med crème fraiche, rom och räkor så orkade jag inte äta upp middagen. Fick överge, sallad, sparris och bea och satsa på att äta upp den underbara filén.

Kommer inte att orka efterrätten på ett bra tag, det får bli närmare tolvslaget tror jag. Hoppas att den smakar lika gott som middagen. Det blir en chokladmousse som Lillkillen hjälpte mig att göra. Mums!!

Nu hoppas jag bara att det slutar regna så att vi kan gå ut vid tolvslaget och titta på alla fyrverkerier. Vi ville få Lillkillen att vila tidigare så vi gick faktiskt och la oss allihop lite tidigare under kvällen. Skönt med tanke på att jag ska jobba i morgon. Börjar inte förrän kl 10 så det går inte någon större nöd på mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar