lördag 5 januari 2013

Tant Grön

Vi tog en tur till stan, jag. Stora, Lillkillen och hans kompis Ludvig.
Vi handlade lite grejer till Tacomiddag ikväll (Lillkillens önskemål) och sedan åkte vi till Tant Grön för att fika. Jag tycker om att det finns så mycket val för den som inte tål laktos eller gluten eller till och med både och. Det är faktiskt lite sällsynt.

Killarna hade full koll på vad de skulle beställa, paj för Ludvig och Lillkillen tog kanelbulle. Vad jag tog? En stor latte som jag njöt av i fulla drag. Mellan och en kompis kom också dit och passade på att ta en fika medan mamma betalade :) Man kan ju inte anklaga barnen för att inte vara smarta...

Nu leker killarna på Lillkillens rum med lego. Sambon tittar på hockey, final i JVM och Stora städar. Jag sitter för mig själv i köket och det är förvånansvärt tyst i huset. Måste vänta en stund efter att jag ätit så kan jag gå ner i källaren och träna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar